Eric Lavesson

Eric Lavesson

Jag har arbetat med arkitektur och mjukvaruutveckling under många år. Jag sitter oftast i kundnära projekt som arkitekt och arbetar, tillsammans med kunden, på att ta fram tekniska lösningar för både interna och externa produkter. När jag utvecklar skriver jag oftast kod i JavaScript, inte minst i Node.js som jag har många års erfarenhet av. I nuläget är många projekt jag arbetar med byggda i Node, GraphQL och React.

Jag började min karriär inom C++ och har genom åren fått mer webbinfluenser efter hand som teknologierna har utvecklats. Jag har därmed även en stark bakgrund i C++, och arbetar fortfarande aktivt med språket. Under flera år har jag bland annat utvecklat spelet Cathedral som snart kommer att släppas på Steam och GOG.

Spetskunskap

  • C++
  • JavaScript
  • Python
  • TDD
  • Git
  • Arkitektur
  • React
  • Node.js

Certifikat

Kontakt

Skrivet av Eric

  • Hur arbetar vi agilt?

    Att arbeta Agilt kan vara svårt att greppa och det är ett område som kan vara svårt att navigera i. Hur arbetar vi agilt i våra utvecklingsprocesser, vilka rutiner och lärdomar har vi? 

    Läs mer

Nyheter

  • Nu utökar vi vår närvaro i Stockholm

    I en del av Eduments utbildningssatsning och etablering ökar vi nu vår närvaro i Stockholm. 

    Läs mer
  • Två Edumentare släpper datorspel på GOG och Steam på sin fritid

    För snart 5 år sedan blev Edumentaren Eric Lavesson nyfiken på att bygga en spelmotor, och involverade vännen och kollegan Mattias Andersen. Nu lanseras deras datorspel, Cathedral på GOG och Steam 31 oktober 2019.

    Läs mer
  • Kan jag lita på AI?

    Vi använder fler och fler enheter och tjänster som samlar in data, och maskininlärning gör att vi kan analysera datan så kan vi se mönster som kan användas för prognoser.

    Men kan jag lita på en AI?

    Läs mer
  • Utforska nya non-nullable-varningarna i C# 8

    C# 8 ger oss många nya spännande features, och min personliga favorit är den om non-nullable-typer.

    Läs mer