Äntligen kan vi dela den spännande nyheten att vi går in som delägare i ett nytt bolag, Ecombooster! En Saas-tjänst som automatiserar och effektiviserar E-handlares interna processer för leverantörer, lager, inköp och produktutbud etc. Detta så att E-handlare kan nå ut snabbt och arbeta proaktivt på marknaden.
Att E-handeln i sig ökar, både som bransch och i omsättnings är ingen överraskning men även antalet olika E-handelsaktörer ökar och gör branschen både spännande och utmanande. En trend som inte tycks brytas, under Corona ökade nya E-handelsaktörer med ytterligare 1500 st jämfört med tidigare år. Konkurrensen är tuff och nästa steg för aktörer som söker tillväxt kommer bli att optimera sina processer samtidigt som de måste hitta lösningar för de nya hållbarhetskrav som ställs.
E-handeln på global basis har växt i raketfart de senaste åren, samtidigt som det medför utmaningar med stor volatilitet gällande priser, transporter och tillgänglighet. Ecombooster löser detta problem och ger e-handlare kontroll över både priser och marginaler. Vår vision är att med denna tjänst tillgängliggöra data som även visar miljöpåverkan och gör det möjligt för e-handlare att få bättre överblick kring spårbarhet och miljöpåverkan. En viktig fråga som alla bolag kommer behöva sätta på agendan.
- Acke Salem, investerare och VD för Edument Group
Idén bakom Ecombooster kom till när grundaren Tobias Gårdner drev egen e-handel och reflekterade över hur mycket tid han tvingades lägga på att kontrollera produkter, priser och hantering av produktinformation. Ett problem som det senare visade sig att fler e-handlare också upplevde.
Som e-handlare lägger man mycket tid på hantering av produktinformation samtidigt som man snabbt vill lansera produkter och hålla koll på priser och marginal. Som mjukvaruutvecklare visste jag att jag kunde bygga ett system som löste det problemet. Med Ecombooster hjälper vi våra användare att hålla koll på priserna då vi tyvärr lever i en verklighet där priser och tillgång på varor snabbt ändras. Här bidrar vi med ett värde som har en direkt påverkan på lönsamheten.
- Tobias Gårdner, CTO och grundare av Ecombooster
コメント